آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته ابزار امنیتی پر کاربرد در همه اماکن می باشد که در این وب لاگ قصد داریم تا نحوه نصب و راه اندازی آن را آموزش دهیم

  • ۰
  • ۰

تجهیزات ویدئو بالن در دوربین مدار بسته کاربرد های خاص خود را دارند که مهم ترین آنها تقویت سیگنال می باشد.اما نکته بسیار  مهم در مورد این تجهیزات این است که کاربرد آنها منوط به شرایط خاص می باشد و نیاز به استفاده آنها در همه پروژه ها دیده نمی شود.

در ابتدای این مقاله کمی در مورد نوع ارسال و دریافت سیگنال در دوربین مداربسته بحث می کنیم و سپس در مورد نحوه کارکرد ویدئو بالن بحث  خواهیم کرد.در انتها به بررسی کاربرد های کلیدی ویدئو بالن در پروژه های دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت.

یک دوربین مدار بسته اطلاعات مربوط به تصاویر دریافتی را بصورت پالس های سیگنال و بصورت نا متقارن به دستگاه رکوردر یا همان DVR ارسال می کند.دلیل نا متقارن بودن این امواج نیز تغییرات لحظه ای در تصویر دوربین مدار بسته می باشد.در کابل کواکسیال دو رشته وجود دارد که یکی مغزی و دیگری شیلد دارد.سیگنال های تصویر توسط این دو رشته انتقال پیدا می کنند که شیلد در کابل کواکسیال قطب منفی یا زمین می باشد.

با توجه به نامتقارن بودن سیگنال ارسالی توسط دوربین مدار بسته در کابل کواکسیال ، بین این دو رشته سیم هیچ گونه تشابه سیگنال ارسالی وجود ندارد.حال یک ویدئو بالن ، سیگنال بین دو رشته از کابل را بصورت تقارن دار (متقارن) در می آورد.در اینجا یک سوال پیش می آید و آن هم این است که با توجه به تغییر در نوع سیگنال دوربین مدار بسته آیا دستگاه رکوردر می تواند سیگنال متقارن را دریافت کند ؟

خیر بدلیل تغییر در نوع سیگنال دستگاه رکوردر نیز تصاویر نا مفهومی نشان می دهد و برای همین امر باید یک ویدئو بالن دیگر در سمت دستگاه DVR استفده گردد.

در حقیقت ویدئو بالن ها بصورت جفتی تعبیه شده اند و در سمت دوم آنها سیگنال تصویر مجدد بصورت نامتقان در می آید.

ویدئو بالن دوربین مدار بسته

ویدئو بالن ها در انواع اکتیو و پسیو در دسترس هستند که نوع اکتیو دارای جریان برق ورودی می باشد و علاوه بر متقارن کردن سیگنال ، آن را تقویت نیز می کنند.بالن های پسیو ارزان قیمت هستند و همچنین نیاز به تغذیه جداگانه ندارند.اما نوع اکتیو آنها گرانتر هستند و نیاز به تغذیه جداگانه دارند.

یکی از کاربرد های مهم بالن ها در ارسال سیگنال تا فواصل دورتر می باشد.بطوریکه دریک دوربین مدار بسته آنالوگ بطور معمول و بسته به نوع کابل مورد استفاده سیگنال تصویر بین 300 الی 500 متر توانایی عبور دارد و البته در این متراژ ها نیز سیگنال شما افت خواهد داشت.اما توسط یک بالن اکتیو می توانید تا 3000 فوت یا 914 متر سیگنال تصویر را انتقال دهید.

نکته مهم در استفاده از بالن ها این است که بهتر است کابل قرار گرفته در مسیر شما ، کابل های زوجی با کیفیت نظیر کابل شبکه CAT6 باشد.در این صورت می توانید با توجه به کیفیت بالای آلیاژ بکار رفته در کابل شبکه سیگنال بهتری را ارسال و دریافت کنید.اعداد و ارقام درج شده روی بالن در خصوص متراژ های ارسالی نیز منوط به استفاده از کابل cat6 می باشد.

موارد استفاده از ویدئو بالن ها:

1-تقویت سیگنال و ارسال سیگنال در متراژ های بالاتر

2-کاهش شدید نویز روی سیگنال مخصوصا در محیط های مستعد نویز

ویدئو بالن دوربین مدار بسته

مثال کاربردی:در یک پروژهی انجام شده توسط شخص خودم ، بدلیل نزدیکی محل نصب دوربین ها با فرستنده های رادیویی تصاویر دوربین ها دارای نویز بسیار زیادی بود که پس از تعویض کابل کواکسیال با کابل شبکه CAT6 SFTP و همچنین استفاده از ویدئو بالن ، نویز تصاویر از بین رفت و سیگنال بسیار با کیفیتی را در سمت دستگاه DVR دریافت کردیم.

resource1

resource 2

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه

قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته وایرلس

دزدگیر اماکن

  • ۹۵/۱۱/۲۵
  • مهدی رضاییان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی