آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته ابزار امنیتی پر کاربرد در همه اماکن می باشد که در این وب لاگ قصد داریم تا نحوه نصب و راه اندازی آن را آموزش دهیم

  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین موارد در نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه محاسبات دقیق پهنای باند می باشد.این محاسبات بسیار مهم هستند و در هر پروژه دوربین آی پی که این موارد در نظر گرفته نشوند می توانند مشکلات بسیار زیادی بوجود بیاورند که در نهایت باعث قطع و وصلی تصاویر ، کاهش نرخ فریم و مختل شدن تصاویر سیستم مدار بسته آی پی شود.

محاسبات پهنای باند دوربین مدار بسته تحت شبکه

محاسبات پهنای باند دوربین مدار بسته تحت شبکه در تعیین نوع کابل ، نوع سوئیچ شبکه مورد استفاده و محاسبات پهنای باند ورودی و خروجی دستگاه NVR تحت شبکه بسیار مهم و ضروری می باشند.

در همین راستا برای نصب و راه اندازی یک سیستم نظارتی تحت شبکه باید ابتدا از تعداد دوربین ها و میزان پهنای باند مصرفی هر کدام اطلاعاتی کسب کرد.شما باید ابتدای امر پس از جانمایی صحیح دوربین مدار بسته و تعیین رزولوشن تصویر دوربین ها میزان پهنای باند مصرفی هر کدام را بدست بیاورید.

حدود پهنای باند مصرفی دوربین های تحت شبکه بر اساس رزولوشن تصویر و در حالت CBR با انکودینگ h264 و ۲۵ فریم در ثانیه و بیشترین میزان بیت ریت تصاویر بصورت زیر می باشد.

دوربین آی پی ۲ مگاپیکسل : ۷٫۸ مگابیت در ثانیه

دوربین آی پی ۳ مگاپیکسل : ۱۲٫۸ مگابیت در ثانیه

دوربین آی پی ۵ مگاپیکسل : ۲۰ مگابیت در ثانیه

دوربین آی پی ۱۰ مگاپیکسل : ۴۱ مگابیت در ثانیه

 

و بدیهی است که با افزایش رزولوشن تصویر قیمت دوربین مدار بسته نیز افزایش پیدا می کند.

ممکن است شما بتوانید با کاهش نرخ فریم ، کاهش رزولوشن و تغییر انکودینگ همچنین با تغییر نوع بیت ریت از ثابت به متغییر تغییراتی در پهنای باند صورت دهید و این میزان پهنای باند را دچار تغییرات چشمگیری کنید اما برای داشتن حاشیه امنیت بهتر است بیشترین میزان پهنای باند مصرفی را در نظر بگیرید.

دانستن این پهنای باند در انتخاب دستگاه NVR بسیار مهم می باشد و این یک نکته بسیار مهم است که برخی از همکاران آن در نظر نمی گیرند و در انتهای کار به مشکل می خورند.

دستگاه های NVR دارای یک ویژگی بنام input bandwidth هستند.توسط این ویژگی می توان میزان پهنای باند ورودی دستگاه را محاسبه کرد.بزرگترین اشتباه برخی همکاران این است که تصور می کنند چنانچه یک دستگاه NVR بتواند از دوربین هایی با رزولوشن تصویر ۴k پشتیبانی کند می توانند به تمام کانالهای آن دوربین های ۴k متصل کنند.در صوتیکه این موضوع کاملا نادرست است.

تصور کنید یک دستگاه NVR دارای ۳۲ کانال و بیشترین پهنای باند ورودی ۳۲۰ مگابیت در ثانیه دارید.هر عدد دوربین مدار بسته ۴k با استانداردهای ذکر شده در بالا حدود ۵۰ مگابیت در ثانیه باند شما را اشغال می کند که پهنای باند ۳۲ عدد دوربین ۴k حدود ۱۶۰۰ مگابیت در ثانیه می باشد و اگر این تجهیزات را به دستگاه NVR متصل کنید مسلما دستگاه شما این میزان پهنای باند را پشتیبانی نخواهد کرد.

مورد بعدی انتخاب سوئیچ و کابل شبکه متناسب با پهنای باند می باشد.یک کابل شبکه cat5 نهایتا تا ۱۰۰ مگابیت نرخ انتقال را پشتیبانی می کند و برای اتصال از سوئیچ بهدوربین های مدار بسته مناسب است.زیرا هیچ دوربینی بیشتر از ۵۰ مگابیت پهنای باند مصرف نمی کند.

حال تصوی کنید ۴ عدد دوربین ۴k را با کابل های cat5 به سوئیچ متصل کرده اید.حال سوئیچ شبکه شما باید بتواند داده های ۲۰۰ مگابیت در ثانیه را سوئیچ کرده و انتقال دهد.در این موارد بایدحتما از سوئیچ های گیگابیتی استفاده کنید.سوئیچ های ۱۰/۱۰۰ در این موارد نمی توانند داده های شما را به خوبی انتقال دهند و نیاز است تا سوئیچ های ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ استفاده شود.

کابلهای uplink نیز بسیار مهم هستند.زمانی که شما می خواهید تعدادی از دوربین هایی که به یک سوئیچ متصل شده اند را توسط یک uplink انتقال دهید باید از کابل با category مناسب استفاده کنید.برای این مثالی که زدیم حتما باید سوئیچ های گیگابیتی استفاده کنید و کابل مورد استفاده شما باید cat6 باشد.

نکته دیگر زمانی است که شما بخواهید از دوربین مدار بسته بیسیم استفاده کنید.دوربین مدار بسته wifi نیز بسته به نوع اکسس پوینت شما و پهنای باند وای فای باید مورد استفاده قرار گیرد.در همین راستا چنانچه از لینک های رادیویی استفاده می کنید باید بدانید که باید از پهنای باند رادیوها و دوربین اطلاعات دقیقی کسب کنید تا بتوانید یک لینک با کیفیت و پایدار را راه اندازی کنید.

محاسبات پهنای باند دوربین مدار بسته تحت شبکه زمانی می تواند دقیق باشد که شما از دوربین ها و دستگاه NVR برند های اصلی و با کیفیت مانند هایک ویژن ، کورتک ، داهوا ، بوش و …  استفاده کنید و در این موارد جهت استفاده از محصولات no name باید کمی تامل نمود.

 

  • ۹۶/۰۹/۱۶
  • مهدی رضاییان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی