آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته ابزار امنیتی پر کاربرد در همه اماکن می باشد که در این وب لاگ قصد داریم تا نحوه نصب و راه اندازی آن را آموزش دهیم

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دوربین مدار بسته کنترل از راه دور همانطور که از نامش پیداست نوعی دوربین مدار بسته می باشد که می توانید از راه دور به آن متصل شده و تصاویر محیط را مشاهده کنید.امروزه انواع مختلفی از دوربین مدار بسته کنترل از راه دور در دسترس می باشد که دارای قابلیت های متعدد هستند و شما می توانید انواع محصولات دوربین مدار بسته بیسیم با قابلیت کنترل از راه دور را در سایت فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته ایلیا دیتا بیابید.

یک دوربین مدار بسته کنترل از راه دور می تواند تصاویر را از طریق اینترنت روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر شخصی شما ارسال کند.برای انتقال تصویر این نوع از دوربین مدار بسته کافیست تا در دو سمت فرستنده و گیرنده اتصال اینترنت برقرار باشد.

همچنین انواع دوربین مدار بسته سیم کارت خور نیز می توانند ضمن دارا بودن امکان اتصال به سیم کارت بدون نیاز به هیچ کانکشن دیگر انتقال تصویر را روی گوشی موبایل خود صورت دهید.

دوربین مدار بسته کنترل از راه دور و امکانات جدید

امروزه امکانات متنوعی همراه با دوربین مداربسته کنترل از راه دور ارائه می شود که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

شنود صدای محیط : یک دوربین مدار بسته تحت شبکه می تواند بطور همزمان ضمن ارسال تصویر محیط صدای آن را نیز برای شما ارسال کند.با این ویژگی شما می توانید صدای محیط را شنود کنید تا اگر می خواهید یک دوربین مراقب کودک داشته باشید ، توسط کنترل از راه دور ، شنود صدا برای شما امکان پذیر باشد.

ارتباط صوتی با محیط نصب دوربین مدار بسته : برخی از دوربین های جدید دارای کنترل از راه دور بلند گوی داخلی مجهز هستند و شما می توانید توسط میکروفن گوشی خود با محیط نیز صحبت کنید و صدای شما توسط دوربین پخش شود.

امکان چرخش و جابجایی دوربین مدار بسته : توسط ویژگی چرخش و جابجایی دوربین مدار بسته ، شما می توانید دوربین را حرکت داده تا کادر مورد نظر تصویر خود را بدست بیاورید.این ویژگی برای محیط های باز مورد استفاده می باشد که توسط آن بتوانید با چرخش دوربین مدار بسته wifi جابجایی کادر تصویر را به خوبی صورت دهید.

درگاه کارت حافظه داخلی : شاید نام دوربین مدار بسته با حافظه داخلی به گوش شما خورده باشد.این دوربین ها دارای درگاه کارت حافظه هستند که می توانید با قرار دادن کارت حافظه در داخل آنها ، تصاویر را آرشیو کنید.یک دوربین مدار بسته رم خور می تواند از کارتهای حافظه micro SD پشتیبانی کند و مازیمم کارت حافظه ای که توسط دوربین ساپورت می شود نیز بسته به نوع دوربین متغییر می باشد.

 

چنانچه قصد خرید یک پکیج آماده دوربین مدار بسته را از سایت ایلیا دیتا دارید ، این نکته را خاطر نشان می کنیم که تمام دستگاه های ارائه شده در این سایت دارای قابلیت انتقال تصویر و کنترل از را دور می باشند.

  • مهدی رضاییان
  • ۰
  • ۰

دوربین مدار بسته آسانسور

در این مقاله قصد داریم تا در مورد اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور بحث کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین مرجع تخصصی و فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته همراه باشید.

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور دارای سختی ها و مشکلات خاص خود می باشد که چنانچه تجربه کافی در این زیمنه وجود نداشته باشد می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد.

اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور

لنز دوربین مدار بسته

اولین اشتباهی که در زمینه نصب دوربین مدار بسته آسانسور صورت می گیرد انتخاب لنز نا مناسب برای دوربین مدار بسته می باشد.لنز مناسب برای دوربین مدار بسته آسانسور ، ۲٫۸ میلی کتری می باشد و این در حالی است که بیشتر انواع دوربین مدار بسته دام دارای لنز ۳٫۶ میلی متری هستند.

از همین رو اکثر همکاران هنگام انتخاب دوربین مدار بسته داخل کابین آسانسور به لنز آن دقت نمی کنند و لنزهای ۳٫۶ میلی متری به هیچ عنوان مناسب نصب در کابین آسانسور نیستند و باعث می شوند کادر تصویر زیادی را از دست بدهید.

استفاده از تراول کابل

همانطور که می دانید تراول کابل ، یک کابل فلت مانند است که همراه آسانسور بالا و پایین می رود و طراحی آن به گونه ای است که در هنگام بالا و پاین رفتن آسانسور به کابین آن برخورد نداشته باشد.تراول کابل ها دارای رشته های افشان هستند و برخی همکاران برای راحتی کار نصب دوربین مدار بسته آسانسور از تراول کابل ها بجای استفاده از کابل کواکسیال RG59 می باشد.

استفاده از رشته سیم های داخل تراول کابل دو مشکل بزرگ دارد.

۱-اینکه بدلیل استفاده از رشته های افشان در تراول کابل ها سیگنال تصویر دوربین مدار بسته با افت چشمگیری مواجه می شود و اگر طول تراول کابل بالا باشد ممکن است شما هیچ تصویری دریافت نکنید.

۲-تروال کابل ها ولتاژ باز و بسته شدن درب آسانسور را تامین می کنند و همچنین هم جواری زیادی با کابل برق سه فاز دارند.با استفاده از تراول کابل ها در هنگام استارت و استاپ کردن موتور آسانسور نویز های زیادی در تصویر شما پدید می آیند.

کابل کشی غیر اصولی در کابین آسانسور

بدلیل بالا و پایین رفتن آسانسور شما باید کابل های داخل کابین را به بهترین شکل ممکن مهار کنید تا با بدنه کابین تماس نداشته باشند.چنانچه کابل دوربین مدار بسته شما با کابین تماس داشته باشد ممکن است باعث پاره شدن کابل و همچنین بروز اتصالی شده و آسیب های جدی به دوربین ها و دستگاه دی وی آر شما وارد شود.

برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور ، باید کابل کواکسیال را به تراول کابل بست کنید و برای این کار هرگز از لنت برق و سایر چسب های نواری استفاده نکنید.زیرا در گذر زمان این چسب ها خاصیت خود را از دست داده و باعث جدا شدن کابل کواکسیال از تراول کابل شده که در نهایت باعث پاره شدن کابل کواکسیال می شود.

برای این کار باید حتما از بست های کمربندی (تایرپ) استفاده کنید و به هیچ وجه بست ها را خیلی محکم نکنید که تراول کابل شما خم شود و حالت تخت بودن خود را از دست دهد.

همچنین فواصل بست زدن شما باید انقدر کوتاه باشد که با خم شدن تراول کابل ، کابل کواکسیال شما از مسیر تراول کابل خارج نشود.

برای نصب دوربین مدار بسته در آسانسور و هنگام استادن روی سقف کابین تمام موارد ایمنی را به خوبی رعایت کنید و حتما آسانسور را روی حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید.
انواع دوربین مدار بسته
  • مهدی رضاییان