آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

آموزش دوربین مدار بسته نصب راه اندازی

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته ابزار امنیتی پر کاربرد در همه اماکن می باشد که در این وب لاگ قصد داریم تا نحوه نصب و راه اندازی آن را آموزش دهیم

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم تا آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه را برای بازدید کنندگان محترم سایت ایلیا دیتا قرار دهیم.
در مقالات قبلی آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته توسط آی پی استاتیک و p2p را برای بازدید کنندگان قرار دادیم.
در این آموش می خواهیم به شما نحوه انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه را قرار دهیم.
این انتقال تصویر برای زمانی است که شما یک یا تعدادی دوربین مدار بسته تحت شبکه متصل به یک کامپیوتر دارید و می خواهید تصاویر آنها را انتقال دهید.
برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه شما باید آی پی و پورتهای مربوط به دوربین های خود را در موردم خود فوروارد کنید.
معنای port forwarding  چیست ؟ بطور خلاصه هنگامی که یک پورت را فوروارد می کنیم در اصل آن پورت را برای دسترسی از راه دور و یا دسترسی محلی باز گذاشته ایم.
پس از انجام port forwarding هر درخواستی که به روتر شما می رسد باعث می شود تا با توجه به پورت و آی پی وارد شده شما به مسیر مورد نظر (دستگاه مورد نظر) هدایت شوید.
فرض کنید شما در شبکه داخلی خود دو عدد دوربین مدار بسته با آدرس های آی پی زیر دارید:
دوربین مدار بسته تحت شبکه اول : 192.168.1.100 و پورت 8080
دوربین مدار بسته تحت شبکه دوم: 192.168.1.101 و پورت 8081
اگر شما بخواهید از بیرون به این دوربین ها دسترسی داشته باشید باید پورتهای مربوط به این دوربین ها را باز بگذارید تا بتوانید تصاویر آنها را مشاهده کنید.
پس از port forwarding هنگامی که شما آی پی روتر خود را با پورت خاصی در مرورگرتان وارد می کنید در واقع می توانید به آن device دسترسی داشته باشید.
فرض می کنیم آی پی مودم شما 50.75.31.20 باشد.شما با وارد کردن آدرس آی پی و پورت های زیر می توانید به هر دوربین بصورت مجزا دسترسی داشته باشید:
50.75.31.20:8080 برای دوربین مدار بسته تحت شبکه اول
50.75.31.20:8081 برای دوربین مدار بسته تحت شبکه دوم
حال که مفهوم prot forwarding را یاد گرفتید نیاز است تا نحوه انجام این کار را در مودم خود فرا گیرید.

برای این کار شما باید وارد منوی کانفیگ مودم خود شوید.آدرس آی پی مودم خود را در مرورگر وارد کنید که در مودم های دی لینک بطور پیش فرض 192.168.1.1 می باشد.
مطابق شکل زیر مارد منوی advanced شده و Port forwarding را کلیک کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه
در قسمت server name  یک نام دلخواه برای پورت انتقالی خود انتخاب کنید.مثلا camera1
در قسمت external port شما باید پورت انتقالی خود را وارد کنید.همچنین شما می توانید بازه ای از پورتها را انتقال دهید.برای آی پی دوربین اول باید پورت 8080 را وارد کنید.
مقادیر start  و end را روی 8080 قرار دهید.
پروتکل بصورت پیش فرض روی udp ست است و آن را تغییر نمی دهیم.
Internal port را نیز مانند external port  تنظیم می کنیم.
در قسمت server ip address نیز آدرس آی پی دوربین مدار بسته اول یعنی 192.168.1.100 را وارد می کنیم.
برای دوربین مدار بسته دوم نیز مظابق پورت و آدرس آی پی دوربین مقادیر را وارد می کنیم.
حال با وارد کردن آدرس آی پی زیر می توانید به دوربین های خود دسترسی داشته باشید.
5.75.31.20:8080  برای دوربین مدار بسته اول
50.75.31.20:8081 برای دوربین مدار بسته دوم

با این روش می توانید انواع دوربین مدار بسته بیسیم (دوربین مدار بسته وایرلس ، دوربین مدار بسته وای فای ) را نیز بر بستر اینترنت انتقال تصویر  دهید.

  • مهدی رضاییان
  • ۰
  • ۰


در این مقاله بسیار کاربردی قصد داریم تا در مورد تحولات دوربین های مدار بسته در سالهای اخیر بحث کنیم و امیدواریم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما بازدید کنندگان گرامی درج نماییم.

بیشترین تغییرات و تحولات دوربین مدار بسته در سالهای اخیر مربوط به رزولوشن تصاویر در این محصولات بوده است.همانطور که می دانید دوربین  های مدار بسته آنالوگ نمی توانستند جزئیات تصاویر را به خوبی نمایش دهند و هنگامی که نیاز به استخراج جزئیات از تصاویر بود این دوربین ها کاربرد زیادی نداشتند مگر در مواردی که دوربین شما نزدیک به سوژه مورد نظر نصب شده باشد.
بیشترین حرکت بنیادی در دوربین های مدار بسته ارتقا رزولوشن تصویر به کیفیت full hd 1080p در سال 2015 بود.این تغییرات باعث شد تا نسل دوربین های مدار بسته آنالوگ به کل نابود شوند و با توجه به مناسب شدن قیمت این تجهیزات در مدت زمان کم و اختلاف قیمت کم انها با انواع HD 720p و نوع انالوگ ، فروش این تجهیزات بیش از پیش افزایش یافت.
بطوریکه در سال 2016 مدلهای دوربین مدار بسته با رزولوشن تصویر 720p به حالت discontinue یا توقف تولید در آمدند.
پس از این مورد دوربین های مدار بسته 4 مگاپیکسلی در سال 2016 ظهور کردند که رزولوشنی دو برابر دوربین های 1080p دارند.با توجه به اختلاف قیمت 10 الی 20  در صدی این دوربین ها با انواع 1080p تمایل به خرید این محصولات بیشتر از انواع فول اچ دی می باشد.
اما مشکل کلیدی در دوربین های 4 مگاپیکسلی بازدهی نامناسب آنها در نور کم و یا نور های نا متعارف می باشد.اگر چه ماژول های دید در شب سعی در برطرف کردن این موارد دارند اما این مشکل بطور کامل هنوز مرتفع نشده است.
دوربین های 4k با رزولوشن تصویر 12 مگاپیکسلی دارای رشد متوسطی بوده اند اما در آینده نه چندان دور این دوربین ها نیز رقیب جدی برای نسل قدیم تر محسوب خواهند شد.مخصوصا اینکه امکانات بسیار مناسبی همراه با این دوربین ها ارائه شده است که کنترل شمارش تردد افراد در این دوربین ها یکی از این قابلیت های کلیدی محسوب می شود.

کدک h265


بدون شک یکی از مهم ترین تحولات در حوزه نظارت تصویری را می توان کدک هوشمند h265 نام برد.با توجه به افزایش رزولوشن تصویر در دوربین های مدار بسته نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری برای ذخیره سازی تصاویر حس می شود.با توجه به قیمت بالای هارد دیسک مخصوص دوربین مدار بسته و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای ذخیره تصاویر ، می توان این کدک را عامل بسیار مهمی در تحولات دوربین مداربسته نسل جدید به حساب آورد.
در توضیحات دقیق تر باید بگوییم که این کدک فضای ذخیره سازی بسیار کمتری به نسبت h264 اشغال می کند و دستگاه های دی وی آر و دوربین های مجهز به این کد می توانند تصاویر را با همان کیفیت سابق اما در فضای بسیار کمتری ذخیره کنند.

کیفیت تصویر


در مورد رزولوشن تصویر می توان گفت که  برخی دوربین ها با توجه با دارا بودن رزولوشن های بالا در تفکیک پذیری تصویر بسیار ضعیف هستند و این امر در سالهای اخیر بسیار بهبود پیدا کرده است و کیفیت تصویر و رزولوشن تناسب بسیار بهتری از قبل دارند.

بهبود WDR


دوربین های مدار بسته دارای ویژگی WDR دارای دو پردازنده هستند که یکی برای پردازش تصاویر در نور کم و دیگری برای پردازش تصاویر در نور زیاد طراحی شده اند.دوربین های دارای این ویژگی قیمت بالاتری به نسبت سایر دوربین های مدار بسته دارند.اما امروزه دوربین های معمولی نیز با دارا بودن قابلیت WDR بهبود چشمگیری در تصاویر بازه های متنوع نور دارند که این ویژگی نیز روز به روز در حال بهبود می باشد تا جایی که WDR به یکی از المان های اصلی در تمام دوربین های مدار بسته تبدیل خواهد شد.

  • مهدی رضاییان
  • ۰
  • ۰


پیش تر در پست های قبلی که در کانال تلگرام دوربین مدار بسته نیز منتشر گردید انواع آموزش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته را برای علاقمندان منتشر کردیم.
آموزش های قبلی همگی بر پایه استفاده از سیستم های پردازش ابری Cloud p2p بودند و نیالزی به تنظیمات در مودم شما نداشتند.اما در آموزش امروز می خواهیم انتقال تصویر توسط آی پی استاتیک را آموزش دهیم و این آموزش بدون شک می تواند بسیار مفید باشد.

در این مقاله به انتقال تصویر دوربین هایی که از بستر کابل کواکسیال استفاده می کنند می پردازیم و در مقالات بعدی انتقال تصویر دوربین مدار بسته بیسیم (دوربین مدار بسته وایرلس ) و دوربین مدار بسته تحت شبکه را آموزش می دهیم.

پیرو درخواست های مکرر اعضای کانال ایلیا دیتا بر آن شدیم تا جامع ترین آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته را برای کاربران محترم قرار دهیم تا بتوانند از آن بهره ببرند.
در مرحله اول این آموزش قصد داریم تا با نحوه ارتباط شبکه ای در انتقال تصویر بپردازیم.لازم به ذکر است که توضیحات این بخش بصورت بسیار عامیانه درج شده اند و حد الامکان از باز کردن بحث های مربوط به انتقال داده ها در لایه های شبکه کامپیوتری پرهیز می کنیم.
اولین گام برای انجام انتقال تصویر دوربین مدار بسته این است که شما یک خط اینترنت دارای آی پی ثابت داشته باشید.برای این منظور باید از هر کجا که اینترنت خود را تهیه کرده اید اقدام به خرید آدرس آی پی ثابت یا همان آی پی استاتیک کنید.
حال دلیل خرید آدرس آی پی ثابت چیست ؟ هر بار که شما به اینترنت وصل می شود آدرس آی پی شما تغییر می کند.به عبارت دقیق تر هنگامی که شما مودم خود را روشن می کنید از طرف ارائه دهنده سرویس اینترنت شما ، یک آدرس آی پی متغییر به آن اختصاص می یابد.ممکن است در صورت خاموش و روشن کردن مودمتان آدرس آی پی شما مجدد تغییر کند و برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته نیاز است تا شما دارای یک خط اینترنت با آدرس آی پی ثابت باشید.
برای انجام انتقال تصویر توسط آی پی استاتیک (ثابت) شما باید  تنظیماتی را روی مودم خود صورت دهید.در این تنظیمات شما منابعی از شبکه داخلی خودتان را به اشتراک می گذارید.حال این منابع می توانند هر چیزی باشند که شما در انتقال تصویر دستگاه دی وی آر خود را به اشتراک می گذارید.
با این کار شما در حقیقت اجازه دادید که هر کس آدرس آی پی شما را وارد کند ، بتواند به دستگاه دی وی آر شما دسترسی داشته باشد و بتواند تصاویر دوربین های شما را مشاهده کند.
حال شاید تصور کنید که این روش اصلا امن نیست و ممکن است تا با بدست اوردن آدرس آی پی شما بتوانند تصاویر دوربین ها را مشاهده کنند.برای مقابله با این نفوذ ، شما باید کلمه عبور دستگاه دی وی آر خود را بصورت کاملا ایمن تعریف کنید و آن را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.در این صورت زیاد تعجب نکنید اگر تصاویر شما مورد سو استفاده قرار بگیرند.
همانطور که گفتیم پس از اعمال تنظیمات روی مودمتان ، شما دستگاه دی وی آر خود را روی محیط وب به اشتراک می گذارید.حال هر کس می تواند با وارد کردن آدرس آی پی و نام کاربری و کلمه عبور وارد دستگاه دی وی آر شما شده تصاویر را مشاهده کند و از امکانات دیگر مانند بازبینی ویدئو ها ، تنظیمات ساعت و تاریخ و بسیاری گزینه های دیگر استفاده کند.
حال می خواهیم تنظیمات مودم را برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته صورت دهیم.دستگاهی که ما می خواهیم انتقال تصاویر را روی آن انجام دهیم دارای پورت انتقال تصویر موبایلی 34567 می باشد که یکی از پر مصرف ترین دستگاه ها می باشد.زیرا قیمت دوربین مدار بسته AHDD ناسب تر از سایر دوربین ها می باشد.لازم به ذکر است نرم افزار انتقال تصویر موبایل این پورت Xmeyee می باشد و چنانچه پورت موبایل دستگاه دی وی آر شما متفاوت باشد باید نرم افزار مخصوص خود آن را تهیه کنید.
ابتدا وارد منوی تنظیمات شبکه دستگاه دی وی آر خود شوید.
1-اگر گزینه dhcp فعال است آن را به حالت غیر فعال در بیاورید.
2-در قسمت ip address آدرس آی پی دلخواه اما در رنج آدرس های شبکه خود وارد کنید.برای مثال آدرس آی پی 192.168.1.100
3-subnet mask را تغییر ندهید و روی 255.255.255.0  باشد.
4-در قسمت gateway آدرس آی پی مودمتان وارد شود.در اینجا آدرس 192.168.1.1 مد نظر است.
5-برای primary DNS نیز آدرس آی پی مودمتان را وارد کنید. 192.168.1.1
6-برای secondary DNS مقدار 8.8.8.8 را وارد کنید.
سایر مقادیر را نیز تغییر نداده و تنظیمات را ذخیره می کنیم.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته
حال به تنظیمات مودم می پردازیم.
تصاویر زیر مربوط به مودم های Dlink  می باشد.برای سایر مودم ها نیز تنظیمات انتقال تصویر تفاوت چندانی ندارد.وارد صفحه کانفیگ مودم خود شوید.
برای مودم های dlink بطور پیش فرض آدرس آی پی 192.168.1.1 را در مرور گر خود وارد کنید.سپس در صفحه بعد برای نام کاربری admin و کلمه عبور نیز admin را وارد کنید.
حال شما وارد منوی کانفیگ مودم خود شده اید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته
در منوی advanced گزینه DMZ  را کلیک کرده سپس در قسمت DMZ host ip address  آدرس آی پی دستگاه دی وی آر خود را وارد کنید.192.168.1.100 
حال گزینه save settings را بزنید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته
شما تنظیمات مودم و دستگاه دی وی آر خود را انجام داده اید.
حال نرم افزار موبایل مخصوص دستگاه دی وی آر خود را نصب کنید.پورت انتقال تصویر موبایل دستگاه دی وی آر ما 34567 بود که توسط نرم افزار Xmeye می توانید تصاویر این دستگاه ها را ببینید.
حال طبق آموزش های قبلی وارد نرم افزار موبایل شده و گزینه + در گوشه سمت راست صفحه را کلیک کنید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته
مقادیر را به فرم زیر وارد کنید.
1-برای نام دستگاه ، یک نام دلخواه را وارد کنید.
2-برای آدرس آی پی شما باید آدرس آی پی استاتیکی که خریداری کرده اید را وارد کنید.
3-در قسمت پورت 34567 را وارد می کنید.توجه داشته باشید که دستگاه های مختلف با فریم ور ها و برندهای مختلف دارای پورت موبایلی متفاوتی هستند.
4-برای نام کاربری باید نام کاربری دستگاه دی وی آر خود را وارد کنید.
5-برای کلمه عبور نیز باید کلمه عبور دستگاه دی وی آر خود را وارد کنید.

  • مهدی رضاییان
  • ۰
  • ۰


پیش تر ها دوربین های مدار بسته تنها برای نظارت تصویری استفاده می شدند.اما نسل های جدید انواع دوربین مدار بسته به  امکانات بسیاری مجهز گردیده اند که می تواند نیازهای نظارتی کاربران را بیش از پیش 

مرتفع کنند.نسل های قدیم دوربین مدار بسته دارای کیفیت تصویر پایینی بودند و از همین رو برای نظارت دقیق تر میبایست تعداد بیشتری از دوربین های مدار بسته را در محیط های دارای درجه امنیتی بالا استفاده کرد.
این در حالی است که دوربین های مدار بسته جدید دارای رزولوشن تصویر بسیار بالایی هستند.از این رو می توان جزئیات را در تصاویر بسیار بهتر  مشاهده کرد.جدا از بحث وضوح تصویر ، دوربین های مدار بسته جدید به امکانات بسیار کاربردی ای مجهز گردیده اند که توابع تحلیل گر تصاویر یکی از مهم ترین آنهاست.

برای آشنایی با تحلیل گر های تصاویر حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

تحلیل گر تصاویر در دوربین مدار بسته
ویژگی جدید در نسل آینده دوربین های مدار بسته که امروز قصد بررسی آن را داریم حسگرهای راداری می باشند.در ابتدا در مورد حسگرهای راداری باید بگوییم که این حسگرها در نگاه خیلی ساده تشخیص دهنده (detector)هایی هستند که می توانند در کنار دوربین مدار بسته تحت شبکه بکار گرفته شوند و آلارم های مهم را به نرم افزار مدیریت ویدئوها یا همان VMS ارسال کنند.در مورد قیمت دوربین مدار بسته مجهز به حسگر راداری باید گفت محصولات کمپانی های مختلف بسته به نوع و مدل آنها در رنج 3 الی 12 میلیون تومان می باشند.
اما در نگاه ریزتر تفاوت این حسگرها با سایر حسگرهای دوربین مدار بسته در دقت آنها می باشد.بطور واضح تر حسگرهای راداری دوربین مدار بسته  برای استفاده در فضای آزاد کارایی دارند و همانطور که در مورد رادارها می دانید این حسگرها با ارسال فرکانس به محیط و بازخورد آن می توانند اجسام را تشخیص دهند.
حسگرهای راداری دوربین مدار بسته می توانند در آن واحد چندین هدف را شناسایی کرده و تحرکات را به خوبی و با دقت بسیار بالا تحت نظر خود داشته باشند.اما از یک حسگر راداری توقع نداشته باشید که بتواند تحرکات اجسام ریز و کوچک را نیز تحت نظر داشته باشد و آلارم های تحرکات آنها را ارسال کند.این رادارها می توانند با توجه به طول موج و فرکانس ارسالی خود مسافتی بین 40 الی 60 متر را بسته به نوع رادار پوشش دهند که البته در نسل های آینده ممکن است این میزان بسیار افزایش پیدا کند.زیرا اساسا محدودیت ساخت راداری وجود ندارد و این مسافت نیز بسته به نوع دوربین مدار بسته در خود رادار طراحی گردیده است.
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این دوربین ها در چه مکانهایی کاربرد دارند ؟ هر مکانی که دارای درجه امنیتی بسیار بالا باشد و همچنین امنیت پیرامونی برای آن امری حیاتی محسوب شود می تواند از این نوع سنسورها در کنار دوربین های مدار بسته استفاده کند.
پیش تر در مورد تحلیل گر های ویدئویی بحث هایی کردیم و نحوه کار آن را توضیح دادیم.استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدئویی می تواند در افزایش کارایی تجهیزات نظارتی بسیار موثر باشد.به عبارت دیگر این دو تکنولوژی توسط ترکیب با یکدیگر می توانند نقص های یکدیگر را پوشش دهند.
دوربین های مدار بسته دارای حسگر راداری ارائه شده تا کنون ، دارای ویژگی ارتباط مستقیم مابین دوربین مداربسته و رادا نمی باشند اما بدون شک در نسل آیند دوربین های دارای این تکنولوژی عملکرد دوربین مدار بسته می تواند بصورت ترکیبی از پردازش تصویر و آلارم های ارسال شده از رادار باشد.بعنوان مثال در یک دوربین مدار بسته PTZ که از سیستم target tracking (تعقیب اتوماتیک سوژه) استفاده می کند ، می توان با پوشش 360 درجه توسط رادار ،هنگامی که سوژه دقیقا پشت به دوربین حرکت می کند ، بلافاصله تشخیص حرکت را با دقت بالایی به دوربین ارسال کرده و بتوان عمل target tracking  را با دقت بالایی صورت داد.
از دیگر محاسن این تکنولوژی این است که تحلیل گر های ویدئویی در شرایط جوی نامناسب مانند برف ریال مه و باران دچار خطای عملکرد می شوند اما رادار در تمام شرایط جوی می تواند به خوبی موانع و حرکات آنها را تشخیص دهد.

در کلام نهایی باید گفت که رادار برای تشخیص و دوربین مدار بسته برای شناسایی سوژه بکار گرفته می شوند و استفاده از توابع VCA (تحلیل گرهای تصاویر) به تنهایی نمی تواند کار تشخیص را با دقت بالایی انجام دهد.

  • مهدی رضاییان
  • ۰
  • ۰


اخیرا هایک ویژن نسل چهارم تکنولوژی turbo HD خود را معرفی کرد که در مقالات قبلی به توضیحات اجمالی در خصوص این تکنولوژی  و وِیژگیهای آن پرداختیم.در این مقاله نیز امکانات جدید معرفی شده 

توسط هایک ویژن را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که در مقالات قبل گفتیم نسل جدید دوربین مدار بسته هایک ویژن می توانند در نور بسیار کم نیز تصاویر شفاف و مناسبی تولید کنند و همین امر بر محبوبیت این دوربین ها می افزاید.تکنولوژی dark fighter اولین بار روی دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن بکار گرفته شد و اکنون این تکنولوژی روی دوربین های آنالوگ HDD که از کابل کواکسیال استفاده می کنند نیز وجود دارد.به کمک این تکنولوژی تصاویر در نور بسیار کم نیز دارای شفافیت بالا و بصورت رنگی نمایش داده می شوند.
اکنون نسل جدید می تواند تصاویر را تا رزولوشن 8 مگاپیکسل ارائه دهد و همچنان کمپانی دوربین مدار بسته هایک ویژن در حال بهبود این تکنولوژی در نرخ فریم و حداکثر رزولوشن را دارد.خروجی تصاویر این دستگاه هاUHD  یا 4K می باشد و همانطور که می دانید این کیفیت معادل 4 برابر  Full HD است که در نسل های قبلی پشتیبانی می شد.

تکنولوژی فوق از میزان فشرده سازی Encoding بسیار بالاتری به نسبت نسل قبل استفاده می کند و همین امر باعث می شود تا پهانی باند در حالت عادی روی کابل کواکسیال پایین بیاید و بتوان تصاویر با رزولوشن بسیار بالاتری روی کابل کواکسیال ارسال کرد.کدک جدید h265+ که پیش تر ها به بررسی کلی آن پرداختیم می تواند پهنای باند فضای ذخیره سازی داده ها توسط دوربین مدار بسته را بسیار کاهش دهد و در عین حال تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ذخیره کند.

کمپانی هایک ویژن زمان ارائه این محصولات را در نیمه دوم 2017 تخمین زده است و این محصولات از این تاریخ می توانند وارد سبد خرید کاربران دوربین مدار بسته قرار گیرند.
 

استفاده از PoC یا همان Power on Coaxial


پیش تر در مورد PoE بحث کردیم.هر دوربین مداربسته تحت شبکه که از این تکنولوژی استفاده می کند می تواند توسط کابل شبکه تغذیه شود و چنانچه در سمت NVR شما از سوئیچ های شبکه دارای قابلیت PoE استفاده کنید می توانید بدون نیاز به منبع تغذیه جداگانه دوربین مدار بسته را روشن کنید.
اکنون این قابلیت در دوربین های مدار بسته ای که از بستر کابل کواکسیال استفاده می کنند نیز فراهم گردیده است.دوربین مدار بسته داهوا اولین کمپانی ای بود که این تکنولوژی را معرفی کرد و اکنون هایک ویژن نیز در حال معرفی این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته خود که بر بستر کابل  کواکسیال می باشند ، است.

سایر امکانات رکوردرهای این دوربین های مدار بسته را می توان به تقویت توابع VCA و همچنین پشتیبانی از دوربین های مدار بسته ahd و سایز تکنولوژی های دوربین مدار بسته آنالوگ HD اشاره کرد.

  • مهدی رضاییان